Webinář - SOS ve škole aneb první pomoc ve školním prostředí
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 2. května 2024, 16.00 - 19.30
Místo : on line
Lektor : MUDr. Kristýna Václavovská
Počet hodin : 4
Poplatek : 995,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEV rámci odborného webináře budou prezentovány doporučené postupy při poskytování první pomoci se zaměřením na situace, které mohou nastat ve školním prostředí. Probereme různé mýty kolující ohledně poskytování první pomoci a na příkladech z praxe si ukážeme, jak postupovat v případech, kdy je nutné její poskytnutí.
1. blok (2 vyučovací hodiny - 90 minut)
- Základy poskytování první pomoci.
- Přístup k bezvědomému člověku.
- Kardiopulmonální resuscitace u dětí i dospělých.
- Překážka v dýchacích cestách.
Přestávka 30 minut
2. blok (2 vyučovací hodiny - 90 minut)
- Specifické situace ve školním prostředí - úrazy, otravy, …
- Náhlé zhoršení chronických onemocnění u dětí.
- Prostor pro dotazy.
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě Youtube.
Agrese a agresivita dospívajících - webinář
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 13. května 2024 (16.00 - 19.30 - 4 vyuč. hodiny), 2. část - 22. května 2024 (15.00 - 18.30 - 4 vyuč. hodiny),
Místo : on line
Lektor : PaedDr. Zdeněk Martínek
Počet hodin : 8
Poplatek : 1690,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEWebinář je zaměřen na oblast rozpoznávajícího forem, směry a příčiny agrese, na rozdíl mezi agresí a agresivitou, snaží se odpovědět na otázku, jaké jsou vlivy dědičnosti, rodinného prostředí a společnosti na sílu agresivních tendenčních jedinců. Dále se úzce zabývá směry agrese u dospívajících a možnostmi řešení této agrese na střední škole, středním odborném učilišti a ve školském zařízení. Součástí webináře jsou modelové situace konfliktního chování, ale i otázky agresivity a trestání - způsoby a formy trestání, pravidla při používání trestu a alternativní možnosti řešení agresivního chování.
Obsah dvoudenního webináře:
1. den
1. blok (90 minut)
• Rozdělení základních pojmů agresivita x agrese
• Příčiny zvýšeného výskytu agresivity u dospívajících – genetické předpoklady, chování skrytě agresivní matky – komunikace s touto matkou, upozorňování na scénáře chování, které u svého dítěte vytváří – potvrzování jejich funkčnosti a důsledky na chování dospívajícího – možnost vzniku opozičního vzdoru u dospívajícího (rozbor základních charakteristik chování jedince v opozičním vzdoru, možnosti řešení), potvrzování funkčnosti agresivity v souvislosti se zvýšenou agresivitou u jedince, agresivita způsobená organickou bází, agresivita u dospívajících s neuspokojenou bazální jistotou (rozbor bazální jistoty, kategorie jedinců s neuspokojenou bazální jistotou, typické projevy chování těchto osob, možnosti řešení, projevy dospívajících s neuspokojenou bazální jistotou)
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 minut)
• Autoagrese – typy autoagresí – stereotypní autoagrese, automutilace, kompulzivní autoagrese, impulzivní autoagrese – spouštěče výše uvedených typů autoagresí – psychické týrání, nerespektování možností dospívajících, přetěžování, možnosti řešení v rámci školního prostředí, doplněné konkrétními příklady z praxe, diskuze, sdílení zkušeností
2. den
1. blok (90 minut)
• Dráždivá agrese a její vliv na neúspěšnost dospívajícího ve školním prostředí – přetěžování, kladení nereálných nároků na dospívajícího ze strany rodičů, vliv na jeho chování.
• Predátorská agrese – její projevy u dospívajících a pedagogů, scénář doplity, racionality a skupinové hlouposti – důsledky pro jedince procházející tímto scénářem, predátorská agrese v pohybu v souvislosti se šikanujícím chováním
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 mint)
• Agrese mezi samci nebo samicemi – Gloningerův model vývoje osobnosti dítěte, základní scénáře chování, které vzniká v předškolním věku, a projevuje se v dospívajícím období - jedinci se zvýšenou mírou bránění se poškození, jedinci se zvýšenou mírou impulzivity, jedinci se zvýšenou mírnou závislosti na psychologické odměně
• Diskuze a sdílení zkušeností
Záznam webináře bude umístěn na Youtube k opětovnému zhlédnutí po dobu jednoho měsíce.
Webinář - Syndrom vyhoření v pedagogické profesi
Garant : Mgr. Lucie Václavovská, tel.: 775 043 909, vaclavovska@albiso.cz
Termín : 1. část - 28. května 2024 (16.00 - 19.30 - 4 vyuč. hodiny), 2. část - 31. května 2024 (16.00 - 19.30 - 4 vyuč. hodiny),
Místo : on line
Lektor : Mgr. Helena Kumperová, Ph.D.
Počet hodin : 8
Poplatek : 1580,00 Kč
PŘIHLÁSIT SEÚčastníci se nejprve seznámí s termíny, týkající se tématu: stres, syndrom vyhoření, stres v učitelství (akcentovány jednotlivé vzdělávací stupně MŠ, ZŠ, SŠ), copingové strategie ve školství a jejich funkčnost v prevenci syndromu vyhoření. Seminář kombinuje teorii se zážitkovými aktivitami, které umožňují téma prakticky prožívat a uchopit. Výstupem semináře jsou znalosti a dovednosti, které umožní identifikovat a lépe porozumět klíčovým termínům, reflektovat je ve vlastní pedagogické praxi a aplikovat prevenci syndromu vyhoření v rámci vlastní psychohygieny tak, aby došlo k minimalizaci syndromu vyhoření.
Neakreditovaný webinář.
Záznam webináře bude účastníkům k dispozici jeden měsíc na platformě Youtube.